José Moreno
Department of Sociology
Jose_Carlos_Moreno@iscte-iul.pt
AA1.24
|
CV
PERSONAL
INFORMATION
Jose
Carlos
Moura
Moreno
T.
913
580
631
jose_carlos_moreno@iscte.pt
www.linkedin.com/in/jcmoreno
iscte.academia.edu/JoséMoreno
EDUCATION
AND
TRAINING
2016-2019
-
PhD
Student
in
Communication
Sciences at
ISCTE-IUL
-
Thesis
“From
news
to
platforms:
the
transformative
role
of
digital
information
and
communication
technologies
in
the
network
society”.
2012-2014
-
Master
in
Communication,
Culture
and
Information
Technologies at ISCTE-IUL
-
Master's
Dissertation
“The
economic
and
social
value
of
information
in
the
network
society”.
1988-1993
-
Degree
in
Social
Communication
at
ISCSP-UTL
PROFESSIONAL
EXPERIENCE
From
January
2018
to
present
-
Assistant
Researcher
at
ISCTE-IUL
From
2009
to
October
2017
-
Deputy
Director
of
Multimedia
-
Motorpress
Lisboa,
S.A.
From
2000
to
2009
-
Director
of
the
monthly
magazine
“Automagazine”
-
Motorpress
Lisboa,
S.A.
From
1998
to
2000
-
Editor
in
chief
of
the
weekly
magazine
“Autohoje”
-
Motorpress
Lisboa,
S.A.
From
2000
to
2009
-
Editor
of
the
monthly
magazine
“Automobile
Guide”
-
Motorpress
Lisboa,
S.A.
PERSONAL
SKILLS
Native
language:
Portuguese
Other
languages:
English,
French,
Spanish
Mastery
of
various
analytics
tools
(Google
Analytics,
Gemius)
Mastery
of
various
content
... [ver mais]
Research Groups
Knowledge Society, Competences and Communication
Projects
Recent Publications
Scientific journal paper
Moreno, J. (2015). O valor económico da informação na sociedade em rede. Observatorio (OBS*). 9 (2), 1-28
Moreno, J. (2013). A internet em McLuhan, Baudrillard e Habermas. Observatorio (OBS*). 7 (3), 59-77
Book chapter
Moreno, J. & Cardoso, G. (2018). Os desafios do jornalismo na sociedade em rede. In Gustavo Cardoso, Ana Pinto Martinho, Miguel Crespo (Ed.), Jornalismo, indignação e esperança. (pp. 3-70). Lisboa: Mundos Sociais.
Book
Cardoso, G., Crespo, M., Pinto-Martinho, A., Moreno, J., Pacheco, L., Di Fátima, Branco...Alexandre, R. (2018). Jornalismo, Indignação e Esperança. Mundos Sociais.
Cardoso, G., Crespo, M., Foa, C., Lapa, T., Quintanilha, Tiago Lima, Mendonça, S....Moreno, J. (2015). Modelos de Negócio e Comunicação Social: Legacy Media, Novos Media, “Telcos” e Start-Ups Jornalísticas. Lisboa. Obercom.
[ver mais]
Comunications
Talk
Foa, C. & Moreno, J. (2019). Crowd asset, online digital platforms and the pressure on media makers. IAMCR.
Narciso, I., Moreno, J. & Cardoso, G. (2019). Desinformação e ameaças em linha: lições das eleições legislativas portuguesas. Desinformação e ameaças em linha: lições das eleições legislativas portuguesas.
Narciso, I., Moreno, J. & Palma, N. (2019). Monitoring disinformation during the portuguese election campaign. DEVFEST Lisboa'19 VOST DAY.
Narciso, I. & Moreno, J. (2019). Monitoring elections in Portugal. Social media in upcoming elections in Europe: how to monitor them.
Narciso, I., Moreno, J. & Cardoso, G. (2019). Monitorização de desinformação no Facebook, WhatsApp e Youtube. Eleições em risco? Desinformação e ameaças online nas eleições parlamentares.
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