(In)equalities in the school paths of descendants of immigrants
Scientific journal paper
Pires, R. & Cândido, A. (2019). Emigração e desenvolvimento na periferia europeia: o caso português. Revista del Ministerio de Empleo y Seguridad Social. 140, 125-140
Book chapter
Pires, R. P. & Cândido, A. (2019). Emigration and development in the European periphery: Portugal’s case. In Constança Urbano de Sousa (Ed.), The Relevance of Migration for the 2030 Agenda for Sustainable Development: The Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration. (pp. 71). Lisboa: Universidade Autonoma de Lisboa, EdiUal.
Book
Carmo, R. M., Tavares, I. & Cândido, Ana Filipa. (2020). Um Olhar Sociológico sobre a Crise Covid-19 em Livro . Observatório das Desigualdades.
Talk
Cândido, A. & Pintassilgo, S. (2019). Sociologia nas Escolas Secundárias: Reflexões a partir do caso do ISCTE-IUL. Encontro Nacional A Sociologia nos Ensinos Básico e Secundário.
Publication in conference proceedings
Cândido, A., Porfírio, F., Gambóia, N., Tecelão, T. & Pintassilgo, S. (2019). Sociologia nas Escolas Secundárias: o caso do ISCTE-IUL. In Na era da “pós-verdade”? Esfera pública, cidadania e qualidade da democracia no Portugal contemporâneo. Atas do X Congresso Português de Sociologia. Covilhã: Associação Portuguesa de Sociologia.